Internetové noviny pro Střední Povltaví

Ze závodního deníčku Standy a Petra

datum: 26.04.2017
autor: -red-

Jezdci Standa Budil a Petr Vejvoda - králové Šumavy

...ale vše postupně a od začátku. Ačkoli se seznamovacími jízdami začínalo již ve středu, my jsme do Klatov vyráželi až ve čtvrtek ráno. Na ředitelství rally, které bylo umístěno v Janovicích nad Úhlavou jsme dorazili v sedm hodin, kde jsme vyzvedli itinerář, zároveň provedli administrativní přejímku a vyrazili vstříc trénování. Předpověď počasí věstila na pátek celkem hezky s teplotami kolem 10 stupňů, ale v sobotu vytrvalý déšť s teplotami pod 9 stupňů. A tak jsme se hrozili, při pohledu na zasněžené Šumavské vrcholky, zda - li ještě nebude na některých RZ ležet sníh. Naštěstí se tak nestalo, i když jsme při tréninku na sněhové plotny na Strašínské rychlostce ještě narazili. Ale i ty naštěstí do sobotního rána roztály. (smích)

 

První jsme začali psát Městskou RZ10 a po rychlém zkontrolování se přesunuli na polookruhovou RZ1/4 Petrovická. I tu jsme rychle zmákli a mazali na RZ3 Činov. Opět rychle napsat, zkontrolovat a už jsme uháněli na jednu z nejtěžších rychlostek na letošní Vltavě na RZ2/5 Koráb. Letos se jel v opačném směru než loni, tak jsme ho opět celý psali, pouze jednou zkontrolovali a poslední třetí průjezd si nechali na páteční dopoledne, stejně jako Strážovskou RZ6/11 a asi nejtěžší a nejdelší Strašínskou RZ 7/12. Asi okolo čtvrté hodiny jsme natrénovali Hoslovickou RZ8/13 a pak nejkratší klasickou rychlostku Tedražickou. Měli jsme toho celkem plné kecky a to nás ještě čekalo Welcome party v Klatovech, které pořádalo ředitelství Historic Vltava Rally. Po krátkém zahájení a výborné večeři jsme odjeli do penzionu U Jandů v Úborsku, kde jsme i jako předloni spali. I letos tu bydlelo spousta posádek z Finska a Švédska, které se účastnily ME Historic Vltava Rallye.

 

Do pátečního chladného rána jsme vstávali již v sedm hodin a po rychlé snídani jsme už netrpělivě vyhlíželi kluky, kteří přivezli našeho krásného bavoráka. V rychlosti jsme nalepili startovní čísla s povinnou reklamou a jeli na technickou přejímku, kterou jsme měli deset minut před devátou. Po svižném vyřízení bez jakýchkoliv komplikací jsme vyrazili zkontrolovat zbylé čtyři rychlostky a už se těšili na slavnostní start, který byl jako každý rok na Klatovském náměstí. Bylo krásné počasí, svítilo slunce a bylo celkem i teplo a my se těšili na start první RZ. Se startovním číslem 52 jsme otvírali startovní pole MČRHA. I když jsme za posledním "evropanem" se Škodou Felicia měli rezervu 7 minut i tak jsme ho asi v první třetině zkoušky dojeli. Rychle nám ale uhnuli a tak časové manko bylo minimální. Po cíli rychlostky zjišťujeme, že po celkem kvalitním výkonu zajíždíme třetí čas za Honzou Frejem, který nám nadělil 15sec a my tušili, že to bude hodně silný soupeř. Přesunuli jsme se na Koráb. I tady jsme jeli dost rychle. Dosáhli jsme ale až čtvrtého času a posunuli se na celkové čtvrté místo. Auto fungovalo naprosto skvěle, akorát si Standa trochu stěžoval na tuhé řazení u nového pětikvaltu. Po kontrole bavoráka v servisní zóně a přezutí zadku na měkčí pneumatiky jsme vyrazili vstříc RZ3-Klatovskému okruhu. I zde se v autě cítíme velmi dobře a zajíždíme druhý čas a posouváme se na třetí místo za Petra Hustého a Honzu Freje, který nám všem postupně ujíždí. Bohužel zde odstoupil náš velký soupeř Honza Krejča, kterému se vysypala převodovka. Na RZ4 se vydáváme již za šera a po kvalitním a bezchybném výkonu přejíždíme na tmou zahalený koráb. Máme z této rychlostky se Standöu každý rok veliký respekt a ani letos tomu nebylo jinak. Jeli jsme na jistotu a zajeli pátý čas. Celkově si tak bezpečně držíme třetí příčku celkově a po opětovném zastavení v posledním pátečním servisu, po zběžné kontrole bavoráka ho odevzdáváme do ÚP a kolem půlnoci jdeme spát.

 

Probouzíme se do sobotního chladného rána a těžké černé mraky na obloze nevěstí žádné hezké počasí. Po vyzvednutí auta z ÚP přezouváme vpředu na suché pneumatiky dopředu a řízlé slicky dozadu. V kufru si vezeme dvě mokré gumy a vydáváme se na Strážovskou RZ. Tady již začíná poprchávat. Zajíždíme druhý čas, což je po ránu super a jedeme na Strašínskou erzetu, kde prší ještě víc a my po rychlém rozhodnutí přehazujeme přední suché pneumatiky za mokré. Zde zajíždíme opět druhý čas a poprvé porážíme Honzu Freje, který si ale drží bezpečný náskok v čele soutěže. Odstupuje však Petr Hustý s Mercedesem na závadu elektroniky a my se tak posouváme na celkové druhé místo. Přesouváme se na RZ8, kde déšť slábne a tak zpět přehazujeme suché pneu. Tato rychlostka je však zrušena pro únik oleje a tak jedeme objízdnou trasou na krátkou Tedražickou rychlostku. Déšť opět zesiluje a my opět měníme pneumatiky za mokré. Jen tak tak stíháme časovku a vyrážíme vstříc RZ. Po laxním přístupu "Start Marshala" ztrácíme hned na startu min 10sec a v této rychlostce zajíždíme až čtrnáctý čas, ale celkové druhé místo bez problémů udržujeme. Jedeme za stálého deště na městskou RZ, kde zajíždíme pátý čas a podruhé Honzu porážíme. Pokračujeme do servisu, bavoráka přezouváme komletně na mokré pneumatiky, opět probíhá rutyjní kontrola a vydáváme se vstříc posledním čtyřem vložkám. Na Strážovské opět zajíždíme druhý čas a Strašínskou po parádním výkonu vyhráváme. Na Hoslovické rychlostce začínalo drama. Frejovi začala jít škodovka na tři válce, my tuto erzetu vyhráli a porazili ho o čtyřicet vteřin. Jedeme v silném dešti na poslední rychlostku, ale věděli jsme, že když Honza neudělá fatální chybu, náskok na prvním místě bez problémů udrží. Ve stopce poslední erzety se však dovídáme, že vlétl do příkopu a ztratil cca minutu a půl. Tím pádem jsme se dostali na první místo s náskokem 40sec, druhý pak Honza a třetí Břéťa Enge. Po krátkém závěrečném servisu se dovídáme, že na přejezdu do servisu Břéťovi vypověděla Škodovka službu a ze soutěže odstupuje. To nás oba mrzelo, protože by si třetí místo opravdu zasloužil. Na třetí místo se tak posunul Petr Michálek s Romanem Maryškou.

 

My jsme se tak těšili na slavnostní cíl a vyhlášení vítězů na cílové rampě. Zážitek to byl opravdu krásný. Poté jsme ještě jeli na závěrečnou technickou kontrolu, která proběhla absolutně bez problémů.

 

Byl to hodně náročný víkend, ale s tou nejkrásnější tečkou, kterou si nejvíc zaslouží Standa. Dal si tak krásný dárek k narozeninám, které slaví v pondělí 24.dubna. A já mu za všechny chci popřát hodně zdraví, štěstí, lásky a spoustu těchto krásných pocitů, které prožíval tady v Klatovech a radoval se z prvního místa. Tak Stando, ať ti to pořád jezdí tak dobře!

 

A samozřejmě chci poděkovat Milánkovi, Zdendovi Mariňákovi a Šárce, že to s námi v té zimě vydrželi, starali se o BMW a o nás. Děkujeme.

 

Další soutěží je Rally Český Krumlov 19. 5.–20. 5. kam se všichni moc těšíme a všechny vás zveme.

Sdílet na Facebook Sdílet na Facebook