Internetové noviny pro Střední Povltaví

Inovace bez legrace aneb nová forma komunikace s novináři?

datum: 06.02.2019
autor: Tomáš Vašíček

Obvyklá praxe, kterou jsem ověřoval u mnoha kolegů a na kterou jsme mnoho let zvyklí i v Sedlčanském kraji, je taková, že novinář pošle například na městský úřad email s otázkami k vybranému tématu a následně dostane odpovědi. Tedy v tom lepším případě.

 

Poté článek vyjde v novinách či na webu a některá města hotový materiál následně sdílí třeba na Facebooku nebo na webu, když chtějí a když jim to přijde patřičné.
Dovolím si drobnou mezihru. Ve většině případů pošle redaktor otázky s dostatečnou časovou rezervou a úředník či politik odpoví třeba během jednoho týdne. To je ideální stav, od kterého se však občas člověk vzdálí, ač nerad. To se mi také stalo, ale s dobrým koncem. Vedoucí příslušného odboru mi odpověděl obratem, byť nemusel. Poděkoval jsem mu za to a jsem rád, že mou situaci pochopil a svůj pracovní plán přizpůsobil. Konec mezihry.
Jenže, jaké bylo naše redakční překvapení, když se námi zaslané otázky i s odpověďmi z úřadu objevily na komunikačních kanálech města Sedlčany ještě předtím, než byly uveřejněny v novinách, pro které byly vytvořeny. Náhoda nebo nová praxe? Nevíme, to se ukáže. Každopádně novum. Sociální sítě jsou dynamické a doba též. Normálním vztahem mezi novináři a institucemi však všude jinde i dnes je to, že takhle se to nedělá.
Jasně, můžete namítat, že sociální sítě města a noviny soukromého vydavatele nemají stejnou čtenářskou základnu a že text v novinách, navíc komplexní, si svoje čtenáře najde. To ale nemění nic na tom, že otázky zformulované redakcí s cílem jejich použití s odpověďmi v určitém kontextu nejsou určené k tomu, aby je město použilo v jakési rubrice otázky a odpovědi a tvářilo se přitom, jak inovativně s občany komunikuje.
Nevíme, zda došlo k nějaké komunikační chybě, zmatku, časovému nedorozumění nebo jiné chybě v časoprostoru. Každopádně nás to zaskočilo. Bude-li se situace plánovitě opakovat, přizpůsobíme se. To se nedá nic dělat, když si to vyžádá doba. Taky máme svoje sociální sítě.

Poté článek vyjde v novinách či na webu a některá města hotový materiál následně sdílí třeba na Facebooku nebo na webu, když chtějí a když jim to přijde patřičné.

 

Dovolím si drobnou mezihru. Ve většině případů pošle redaktor otázky s dostatečnou časovou rezervou a úředník či politik odpoví třeba během jednoho týdne. To je ideální stav, od kterého se však občas člověk vzdálí, ač nerad. To se mi také stalo, ale s dobrým koncem. Vedoucí příslušného odboru mi odpověděl obratem, byť nemusel. Poděkoval jsem mu za to a jsem rád, že mou situaci pochopil a svůj pracovní plán přizpůsobil. Konec mezihry.

 

Jenže, jaké bylo naše redakční překvapení, když se námi zaslané otázky i s odpověďmi z úřadu objevily na komunikačních kanálech města Sedlčany ještě předtím, než byly uveřejněny v novinách, pro které byly vytvořeny. Náhoda nebo nová praxe? Nevíme, to se ukáže. Každopádně novum. Sociální sítě jsou dynamické a doba též. Normálním vztahem mezi novináři a institucemi však všude jinde i dnes je to, že takhle se to nedělá.

 

Jasně, můžete namítat, že sociální sítě města a noviny soukromého vydavatele nemají stejnou čtenářskou základnu a že text v novinách, navíc komplexní, si svoje čtenáře najde. To ale nemění nic na tom, že otázky zformulované redakcí s cílem jejich použití s odpověďmi v určitém kontextu nejsou určené k tomu, aby je město použilo v jakési rubrice otázky a odpovědi a tvářilo se přitom, jak inovativně s občany komunikuje.

 

Nevíme, zda došlo k nějaké komunikační chybě, zmatku, časovému nedorozumění nebo jiné chybě v časoprostoru. Každopádně nás to zaskočilo. Bude-li se situace plánovitě opakovat, přizpůsobíme se. To se nedá nic dělat, když si to vyžádá doba. Taky máme svoje sociální sítě.

Sdílet na Facebook Sdílet na Facebook